marți, 10 noiembrie 2009

Pâine japoneză cu iaurt

IMG_0741_

Totul a început cu o jumătate de cutie de iaurt pe care îl aveam prin frigider şi nu mai aveam chef să îl mănânc ca atare. M-am sucit eu m-am învârtit ce să fac cu el…

Puteam să fac rapid nişte gogoşele cu iaurt dar nu prea îmi ardea de prăjeli…aşa că navigând aiurea pe net am dat peste o reţetă japoneză de pâinincă cu iaurt pe blogul lui Totoro. Perfectă pentru iaurtul meu din frigider şi mai ales pentru că nici nu aveam pâine în casă şi mi-era lene să mă duc să cumpăr :D

Am improvizat un pic şi iată ce mi-a ieşit…

Timp: ~2h

Porţii: 3

Ingrediente: 300g făină, 200g iaurt, 20g zahăr, 20g unt, 4g drojdie uscată, sare, 1 lingură lapte (sau smântână lichidă) + 1/2 linguriţă zahăr pentru uns, seminţe de mac şi susan (opţional)

Mod de preparare:

Frământăm un aluat din ingredientele de mai sus şi lăsăm la dospit în jur de 30min.

IMG_0727_ IMG_0728_

Mi-am comandat deja maşina de pâine şi abia aştept să o primesc şi să o pun pe ea să frămănte şi să dospească aluaturile :P

Până atunci am făcut treaba asta manual…

IMG_0729_

După ce a crescut aluatul îl împărtim în 6 şi modelăm bile cât un măr mai mic. Ungem şi tapetăm o tavă rotundă sau o cratiţă şi aşezăm biluţele după cum se vede.

IMG_0730_

Mai lăsăm la crescut 15-20min la loc cald timp în care încingem bine cuptorul la mediu 200°.

Ungem pâinica cu laptele amestecat cu zahăr şi presărăm ceva seminţe (mac şi susan am avut eu), pentru aspect :P

IMG_0731_

Dăm la cuptor şi aşteptăm cu nerăbdare 20-35min :)

IMG_0735_

N-am aşteptat degeba la gura cuporului… a ieşit o frumuseţe, nu mai zic de gust :D

IMG_0743_

A doua zi am mai pregătit o pâinică, nu de alta dar nu mergeau ardeii umpluţi goi :P

Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails